dinsdag 8 september 2015

My very very very All Time Favourite...

dit is en blijft echt één van mijn favorieten om te maken voor julia... het is een jurkje die haar zo goed staat!!

het jurkje valt het mooist in een soepel stofje, hier in een heel oud stofje met een soort 'mini dorpskern inclusief kerk' printje op.

middenachter legde ik gewoon op de stofvouw want voor de herfst is het anders wat koud met een open rug, wat het patroon eigenlijk voorschrijft... helaas zal het kleedje ook nu wat te fris zijn voor julia in de herfst want het is nog een beetje te groot waardoor het van haar schouders glijdt... misschien met een t-shirtje eronder of zo... en ik maakte er ook hier weer bandwerk van en maakte er direct twee na elkaar, dus ook het andere kleedje valt wat te groot uit...
de maten tailleren allemaal wat ruim uit het boek van valerie, niet erg maar wel goed om te weten.
hier draagt julia 5 jaar, terwijl ze anders dikwijls 7-8 jaar draagt...

de prachtige glitterlaarsjes waar julia én ik verliefd op zijn, zijn van pepe van bij de lieve tine van raaf & vos. ik kreeg van tine de goede tip die ze van annelies hoorde: de glitter met glitternagellak er weer bij lakken als de glitter er wat af gesleten zou zijn. ik herinner me dat inderdaad ooit gelezen te hebben op haar blog of zo, maar ik was het inmiddels weer vergeten... dus bij deze ook voor jullie een heropfrissing van de tip van annelies :-)











13 opmerkingen:

  1. Mooi ! (de volwassen versie staat hier nog altijd op de planning, maar wordt steeds achteruitgeschoven ... tijd !)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plaatje! Ik naaide door jou net de losse broek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ohhh wat leuk griet!! ik kijk al uit nr het resultaat... echt een mona broekje denk ik!

      Verwijderen
  3. Ik knipte uit Remi&Cosette for teens de 12 jaar (20 zijnde) en mij wacht nu nog een serieus versmalwerk... Groot indeed, Valeries patronen! Jouw foto's zijn superknap, hoe doe je dat, binnen en toch zo scherp?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh jee Eva, niet zo leuk... maar missch ben jij wel ultra smal? en de teens zijn sowieso ook wel wat de bedoeling om oversized te dragen denk ik... ik ben benieuwd nr je resultaat!!
      goh, ik ben eig echt een amateur en beginneling qua fotografie. ik had een canon spiegelreflex van 7 jaar oud of zo waarmee ik altijd op automatisch foto's nam... daarom volgde ik een workshop bij piet de keurigste om manueel te leren fotograferen en daarna ging de bal aan het rollen... :-) ik kocht een dikke maand geleden een canon full frame (door de grotere sensor is het verschil sowieso al enorm en ik kan ook veel hoger qua iso gaan) en ik kocht er ook 2 goede lenzen bij. zalig om nooit meer met flash te trekken en toch klare foto's te hebben. deze zijn binnen genomen met lens 50mm 1.4 en ik denk op iso 1600. het doet me enorm veel plezier dat jij dat ziet!!! maar zoals reeds gezegd, ben mega beginneling en moet nog veel leren en oefenen... groetjes! lies

      Verwijderen
    2. piet de kersgieter bedoelde ik (autocorrect).

      Verwijderen
  4. ps: de foto's zijn niet opgelicht of bewerkt, en het was een donkere dag, dus het is puur het resultaat van de camera en diens manuele instellingen. met mijn oude camera zou dat nooit mogelijk geweest zijn... ongelooflijk dus wat een verschil dat geeft (want het ligt niet aan mijn kunnen hoor).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmh, een investering in een nieuwe camera zit er hier niet echt in :) Maar oefenen met manueel, dat zou ik inderdaad wat meer moeten doen!

      Verwijderen
  5. Zalig kleedje! En inderdaad, de foto's zijn supergoed gelukt. Om foto's binnen te kunnen nemen, moet ik altijd eindeloos lang wachten op de goeie momenten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie Julia heb jij toch ;) En dat modelletje staat haar inderdaad super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig! En ik zeg: beter iets te ruim dan veel te smal :)
    En blij te lezen dat mijn glitternagellaktip wordt doorgegeven! Want het werkt belachelijk goed en is goedkoop :D Ik koop meestal in kruidvat ofzo van een goedkoop merk nagellakjes zo de topcoats met grote glitter. Ik vind altijd al de passende kleur :) Ge kiept gewoon die halve pot leeg en de schoen is zo goed als nieuw :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou van die oversized look, echt mega mooi. En zoals Eva zegt, prachtige foto's, daar kan ik ook van leren...

    BeantwoordenVerwijderen